Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Fundacja Mediatio

Powiat: Opolski
Gmina: Opole
Adres: ul. Kępska 7, 45-129 Opole

O instytucji

Rodzaje świadczonych/oferowanych usług

1.         Szkolenia specjalistyczne:

a)         Sztuka dialogu – holistyczne zarządzanie komunikacją w zespole. Efektywne narzędzie w zarządzaniu informacją w firmie/instytucji dedykowane kadrze zarządzającej.

b)         Sztuka dialogu – holistyczne zarządzanie komunikacją w zespole. Efektywne narzędzie w zarządzaniu informacją w firmie/instytucji dedykowane pracownikom.

c)         Sztuka dialogu w służbie zdrowia dedykowane MSP  – holistyczne zarządzanie komunikacją: pacjent, rodzina, personel medyczny. 

2.         Inne usługi specjalistyczne:

a)         Postępowanie mediacyjne

3.         Doradztwo organizacyjne:

a)         Mentoring (biznesowy lub organizacyjny w aspekcie zarządzania zasobami ludzkimi, komunikatem, konfliktem)

Ponadto Fundacje realizuje usługi – wyceniane indywidualnie:

a)         Doradztwo prawne – jako doradztwo organizacyjne

oraz usługi w aspekcie szkoleń specjalistycznych:

a)         Szkolenia trenerskie metodą Neo Sea

Doświadczenie w świadczeniu usług na rzecz MSP

Fundacja Mediatio w latach 2015/2018 zrealizowała/realizuje w ramach działalności statutowej:

- postępowania mediacyjne dla MSP

- indywidualne prelekcje/ doradztwo/ mentoring dla przedsiębiorców pn. „Mediacje w biznesie”

- Fundacja Mediatio zrealizowała także projekt dofinansowany ze środków FIO pn. „Siłą jest dialog”, który był co prawa skierowany do przedstawicieli organizacji pozarządowych, niemniej jednak, wśród tych przedstawicieli byli również reprezentanci MSP. Projekt polegał m.in. na realizacji specjalistycznych szkoleń mediacyjnych

- kadra wspierająca Fundację posiada ogromne doświadczenie w obszarach: mediacja, prawo, mentoring, doradztwo, szkolenia i posiada stosowne certyfikaty.

 

Kluczowa kadra IOB

Aneta Gibek-Wiśniewska - Była Sędzia SR w Opolu, od 2010 czynny adwokat, od 2012 czynny mediator. Autorka szkoleń i wykładów z zakresu prawa, nowoczesnych systemów zarządzania i komunikacji w firmie. Prezes Zarządu Fundacji Mediatio. Konsultant przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego w tworzeniu innowacyjności w mediacjach. Autorka i współrealizatorka programu z zakresu mediacji rówieśniczych. Trener Rozwoju Osobistego. Twórca autorskiego programu Neo Sea. Mentor w Early Warning Europe. Członek Rady w Polskim Klubie Nestora i Sukcesora. Prelegentka wielu konferencji na temat mediacji, zarządzania konfliktem i komunikacji.  Szeroka działalność na rzecz rozwoju przedsiębiorczości, gospodarki i mediacji gospodarczych. Przeprowadziła kilkaset mediacji, z których znaczna część zakończyła się ugodą.  Posiada niezmiernie bogate doświadczenie, którym się dzieli jako Mentor. Z jej usług skorzystało kilkaset firm, które wdrożyły różnorodne rozwiązania w zakresie organizacji.

 

Tomasz Leśniak – mediator, prawnik, mentor. Zawodowo zajmuje się doradztwem gospodarczym (głównie w obszarze klastrów i nowoczesnych technologii), zarządzaniem ryzykiem, jak i doradztwem w zakresie likwidacji szkód w Polsce i za granicą. Doradza przy tworzeniu projektów Start Up i wprowadzaniu podmiotów gospodarczych na rynek. Ukończył kurs z zakresu mediacji. Prelegent i uczestnik konferencji i forów gospodarczych m.in. w Krynicy, Katowicach jak i Toruniu o tematyce gospodarczej. Współtwórca Polskiego Innowacyjnego Klastra Medycznego PIKMED jak i autorskich projektów Risk Alert i Rekonstrukcja Zdrowia wraz z Powrotem do Samodzielności. Ukończył prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, administrację na Uniwersytecie Opolskim, studia podyplomowe na kierunku Audyt i Kontrola Wewnętrzna w Gospodarce i Administracji organizowanych przez Politechnikę Opolską, Zarządzanie w podmiotach leczniczych – efektywne przekształcanie zakładów opieki zdrowotnej w spółki prawa handlowego na Warszawskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Mediacje cywilne i gospodarcze.    

Anna Korwin-Piotrowska - sędzia Sądu Okręgowego w Opolu, wiceprezes tego Sądu, członek zarządu Stowarzyszenia Sędziów THEMIS.  Sędzia  z 20 - letnim stażem, orzekała  w sprawach cywilnych, egzekucyjnych,  pracowniczych a obecnie   gospodarczych.  Była prezesem Sądu Rejonowego w Kędzierzynie-Koźlu, wykładowca dla aplikantów adwokackich i radcowskich. Od lat zaangażowana w propagowanie idei mediacji. Specjalista w dziedzinie prawa gospodarczego.

Monika Ciemięga - w roku 2003 została mianowana asesorem sądowym, a następnie została powołana przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na sędziego Sądu Rejonowego w Opolu. Wiceprezes Sądu Rejonowego w Opolu. Aktywnie wspiera rozwój mediacji w Polsce poprzez wsparcie mediatorów i organizacji pozarządowych w działaniach świadomościowych na rzecz mediacji. Specjalista w dziedzinie prawa rodzinnego.

Zuzanna Adasiewicz – w roku 2008 została powołana przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na sędziego Sądu Rejonowego w Opolu. Aktywnie wspiera rozwój mediacji. Specjalista w zakresie prawa pracowniczego i ubezpieczeń społecznych.

Marek Kamiński - Magister nauk ekonomicznych. Studia podyplomowe w zakresie wyceny nieruchomości. Studia podyplomowe  bezpieczeństwa i higieny pracy. Kwalifikacje i doświadczenie pedagogiczne. Przygotowanie i doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Wieloletnie doświadczenie w zakresie spraw gospodarczych i administracyjnych.

Paulina Najdzińska – prawnik, mediator, specjalista z zakresu prawa gospodarczego oraz rozwiązań pozaprawnych w aspekcie podmiotów gospodarczych. Realizatorka różnorodnych projektów i programów dedykowanym przedsiębiorcom w aspekcie prawa, wdrażania nowych rozwiązań prawnych i mediacyjnych.

Hanna Żełubowska – Prawnik, mediator. Posiada przygotowania pedagogiczne. Wiceprezes Stowarzyszenia Centrum Mediacji i Dialogu. Przez wiele lat zdobywała wiedzę i doświadczenie z zakresu prawa, mediacji i komunikacji międzyludzkiej, które teraz wdraża w różnorodnych rozwiązaniach.

Katarzyna Skrzypczyk – Psycholog, mediator, trener, specjalista ds. komunikacji i relacji. Trener, szkoleniowiec oraz specjalistka, która zrealizowała kilkadziesiąt szkoleń z zakresu psychologii, komunikacji, mediacji. Przeprowadziła kilkadziesiąt mediacji, z których znaczna większość zakończyła się ugodą.

Wiesław Duda - manager, wykształcenie wyższe pedagogiczno techniczne, absolwent podyplomowych studiów:  w Warszawskiej Wyższej Szkole Zarządzania-zarządzanie przedsiębiorstwem; Akademii Ekonomicznej w Katowicach- zarządzanie w ochronie zdrowia. Posiada duże doświadczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwami, nadzorze i kontroli. Członek Rad Nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Autor i współautor projektów gospodarczych, szkoleniowych oraz publikacji naukowych. Redaktor naczelny regionalnych pism medycznych. Założyciel Fundacji OFFilm. Prowadzi własną działalność gospodarczą. Mediator – specjalizacja gospodarcza.

Barbara Kamińska -  Ekonomista, menadżer oświaty, pedagog, mediator, trener rozwoju osobistego, mentor, specjalista w zakresie relacji i komunikacji. Doradca Marszałka, były członek zarządu województwa, członek Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego. W swojej karierze pełniła szereg strategicznych funkcji oraz ma olbrzymie doświadczenie w opracowywaniu dokumentów strategicznych: rozwoju województwa, strategii tematycznych, monitorowania rynku pracy oraz dokumentów operacyjnych. Nadzorowała zarządzanie instytucjami kultury, oświaty. Prelegentka wielu konferencji na temat mediacji, zarządzania konfliktem i komunikacji. Doradca i mentor, wspierający przedsiębiorstwa w ich zrównoważonym rozwoju. Aktywny mediator oraz trener rozwoju osobistego, mentor.

Jadwiga Michalak – Mediator, trener. Aktywny trener, który od 4 lat aktywnie i czynnie realizuje szkolenia i warsztaty z zakresu psychologii, rozwoju osobistego, komunikacji i emocji. Na swoim koncie posiada różnorodne grupy odbiorców. Stale poszerza swoją praktykę i kompetencje realizując autorskie szkolenia.

Oferta instytucji

  1. Sztuka dialogu w służbie zdrowia - holistyczne zarządzanie komunikacją: pacjent, rodzina, personel medyczny. 

Efektywne narzędzie w zarządzaniu komunikacją w szczególnych relacjach: pacjent, rodzina, personel medyczny.

Krótki opis usługi

Personel medyczny boryka się codziennie z sytuacjami, które wymagają wyjątkowego wyczucia i wrażliwości. Rozmowy z pacjentami, którzy często reagują bardzo emocjonalnie, są bardzo trudne, ale mają ogromny wpływ na samopoczucie chorych i odpowiednio przeprowadzone dają im potrzebną dozę stabilności i poczucia bezpieczeństwa. Podstawą jest dialog oparty na wzajemnym szacunku i zaufaniu, zrozumieniu cudzych emocji, ale także asertywności pozwalającej stawić czoło codziennym wyzwaniom. Odczuwany przez pacjenta i jego rodzinę lęk, nie może przesłonić budującej i konkretnej rozmowy, ukierunkowanej na proces zdrowienia. Dialog jest w tym przypadku pierwszym krokiem do wyjścia z choroby.

  • Cena netto za usługę 2400 1 os.
  • Cena brutto za usługę 2400 1 os.
  • Cena netto za 1 godzinę usługi 300
  • Cena brutto za 1 godzinę usługi 300

 

  1. Sztuka dialogu- holistyczne zarządzanie komunikacją w zespole

Efektywne narzędzie w zarządzaniu informacją w firmie/instytucji dedykowane pracownikom.

Krótki opis usługi

Najważniejszym elementem każdego przedsiębiorstwa są ludzie. Wewnętrzne relacje i sposoby komunikowania się w istotny sposób wpływają na efektywność funkcjonowania zakładu oraz jego zewnętrzny wizerunek

Budowanie prężnie działającej i rozwijającej się firmy wymaga stałego wprowadzania nowych metod zarządzania procesami międzyludzkimi. Rozwój pracownika i zdobywanie przez niego nowych kompetencji wspierają szkolenia, stanowiące podstawę przemian w organizacji.

Filozofia Neo Sea kształtuje Nowy Wymiar Komunikacji, przekazując narzędzia do stworzenia nowatorskiej struktury dialogu w firmie. Wyjątkowo wartościową procedurą wykorzystywaną w wielu aspektach zarządzania relacjami jest mediacja. Wpływa ona w znaczący sposób na wewnętrzy klimat w przedsiębiorstwie, a tym samym wzmacnia pozytywny obraz zakładu.

Poznanie nowych technik oraz umiejętności przez zespół pracowników gwarantuje zwiększenie  skuteczności w realizacji celów firmy/instytucji.

  • Cena netto za usługę 2400 1 os.
  • Cena brutto za usługę 2400 1 os.
  • Cena netto za 1 godzinę usługi 300
  • Cena brutto za 1 godzinę usługi 300

 

  1. Sztuka dialogu- holistyczne zarządzanie komunikacją w zespole.

 Efektywne narzędzie w zarządzaniu informacją w firmie/instytucji dedykowane kadrze zarządzającej

Krótki opis usługi

Budowanie prężnie działającej i rozwijającej się firmy wymaga stałego wprowadzania nowych narzędzi do zarządzania procesami interpersonalnymi. Dobry menadżer jest liderem mającym  świadomość jakości komunikacji i jej wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Aktualne problemy na rynku pracy wskazują przedsiębiorcom konieczność budowania pozytywnych relacji pracowniczych i rozwiązywania sporów w duchu zrozumienia i szacunku, uwzględniając nie tylko aspekty prawne, ale i dbałość o wizerunek firmy.

Jedną z metod, rozwijających potrzebne kadrze zarządzającej kompetencje, są szkolenia.  Stanowią one podstawę  wspomagania  zachodzących w organizacji zmian. Przez narzędzia jakie daje filozofia Neo Sea odpowiedzialnie i skutecznie kształtujemy Nowy Wymiar Komunikacji. Niezwykle efektywną formą zarządzania dialogiem jest mediacja, umiejętność wykorzystania jej podnosi firmę na wyższy poziom funkcjonowania, nadaje jej status firmy otwartej na dialog i porozumienie.

 Zapoznanie menadżerów z nowoczesnymi metodami kierowania zasobami ludzkimi gwarantuje zwiększenie efektywności i skuteczności w realizacji celów firmy/instytucji.

  • Cena netto za usługę 3200 1 os.
  • Cena brutto za usługę 3200 1 os.
  • Cena netto za 1 godzinę usługi 200
  • Cena brutto za 1 godzinę usługi 200

 

  1. Postępowanie mediacyjne 

Krótki opis usługi

Udział w postępowaniu mediacji jest jednym z aspektów zarządzania relacjami i komunikacją w przedsiębiorstwie – z kontrahentami i partnerami. Dzięki wykorzystaniu technik i narzędzi mediacji w różnych relacjach organizacja podnosi swój prestiż i wizerunek firmy wykorzystującej alternatywne metody zarządzania konfliktem.

W stosunku do postępowania sądowego jest alternatywnym, poufnym i dobrowolnym sposobem rozwiązywania sporów, w którym strony wraz z udziałem bezstronnego i neutralnego w procesie dialogu mediatora wypracowują wzajemnie akceptowane porozumienie.

Mediacja charakteryzuje się małym formalizmem i dużą elastycznością, które umożliwiają stronom dojście do wzajemnie akceptowalnego porozumienia. Postępowanie mediacyjne pozwala na oddanie procesu rozstrzygania sporu samym stronom, które samodzielnie kształtują swoją rzeczywistość społeczno-prawną.

Zalety mediacji:

  • czas
  • pieniądz
  • wizerunek

Jak mediacja służy przedsiębiorcom?

  • Dyskrecja i poufność
  • Zysk
  • Skuteczność
  • Konstruktywny dialog
  • Szybkość
  • Wizerunek firmy stosującej nowatorskie metody rozwiązywania sporów

 

Cena netto za usługę

Rekomenduje się, aby postępowanie mediacyjnie zawierało optymalnie 5 sesji mediacyjnych. Jednakże w szczególnych przypadkach liczba ta może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Wówczas cena jest dopasowywana indywidualnie.

Cena usługi zawierająca 5 sesji mediacyjnych:

1.         W sprawach niemajątkowych lub w sprawach, w których wartości przedmiotu sporu nie da się określić: 7 250 zł od strony

2.         W sprawach majątkowych, zgodnie z wartością przedmiotu sporu:

  1. Do 100 000 zł – 6000 zł od strony
  2. Od 100 000 zł do 500 000 zł – 12 5000 zł od strony

 

Cena brutto za usługę

Rekomenduje się, aby postępowanie mediacyjnie zawierało optymalnie 5 sesji mediacyjnych. Jednakże w szczególnych przypadkach liczba ta może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Wówczas cena jest dopasowywana indywidualnie.

Cena usługi zawierająca 5 sesji mediacyjnych:

1.         W sprawach niemajątkowych lub w sprawach, w których wartości przedmiotu sporu nie da się określić: 7 250 zł od strony

2.         W sprawach majątkowych, zgodnie z wartością przedmiotu sporu:

  1. Do 100 000 zł – 6000 zł od strony
  2. Od 100 000 zł do 500 000 zł – 12 5000 zł od strony

Cena netto za 1 godzinę usługi

            1.         W sprawach niemajątkowych lub w sprawach, w których wartości przedmiotu sporu nie da się określić: 1208, 33 od strony

2.         W sprawach majątkowych, zgodnie z wartością przedmiotu sporu:

  1. Do 100 000 zł – 1000,00 zł od strony
  2. Od 100 000 zł do 500 000 zł – 2 083,33 zł od strony

Cena brutto za 1 godzinę usługi

1.         W sprawach niemajątkowych lub w sprawach, w których wartości przedmiotu sporu nie da się określić: 1208, 33 od strony

2.         W sprawach majątkowych, zgodnie z wartością przedmiotu sporu:

  1. Do 100 000 zł – 1000,00 zł od strony
  2. Od 100 000 zł do 500 000 zł – 2 083,33 zł od strony